Yangshuo en Guangzhou 13 en 14 augustus 2009 - Reisverslag uit Guangzhou, China van huubjes - WaarBenJij.nu Yangshuo en Guangzhou 13 en 14 augustus 2009 - Reisverslag uit Guangzhou, China van huubjes - WaarBenJij.nu

Yangshuo en Guangzhou 13 en 14 augustus 2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

14 Augustus 2009 | China, Guangzhou

Gisteren, donderdag 13 augustus 2009, begon de dag om 5.45 uur na een nacht waarin ik wel een paar keer wakker werd en niet snel insliep door gedachten aan wat er komen ging. Om half 6 liepen we de lobby van het hotel binnen en ook de gids en de andere zes ballonvaarders uit de groep stonden al klaar en we stapten meteen in een busje en reden in het donker naar de startplek en een kwartier later gingen we al de lucht in. Oei! Ik ben nog nooit zo bang geweest. Ik was ’s nachts benauwd dat de mand voor de kinderen mogelijk wel te hoog zou zijn en ik ze steeds op zou moeten tillen om ze over de rand te laten kijken, maar de mand kwam hooguit tot m’n heupen, toen ik dat zag kreeg ik het pas echt op m’n heupen. Heremeteit, een hoestbui, even uit balans en hup,ik zou zo over de rand de diepte in kukelen. K ben gauw gaan hurken en heb ook even op m’n knieën gezeten. En de ballon ging naar 622 meter hoogte om wind te vangen. En het gekke is dat Dianne en de anderen geen centje last hadden van hoogtevrees. Een andere reden om laag te blijven was de hitte van de vlam. Ik was vooral daarvan drijfnat van het zweet toen we geland waren. De tocht ging over de eerder beschreven bergtoppen en het uitzicht was fraai. Door de bewolking was de verwachte zonsopgang niet spectaculair, maar de tocht van ongeveer 70 minuten was fantastisch. Ik ben toch maar gaan staan en de angst werd wel wat minder. We zijn nog steeds verwonderd over de enorme draai qua hoogtevrees die Dianne zo ineens heeft gemaakt. Na een tweetal mislukte landingspogingen lukte de derde poging wel (zachte landing) en half 8 waren we weer in het hotel.
Verder die dag heeft Desiree Tai Chi training gehad, Dianne en Saskia hebben Kung Fu training gedaan en ik heb vier Chinese gerechten leren maken bij een kok thuis. Om vier uur gingen we met de hele groep een boottocht maken op de rivier, kennelijk populair want veel staatshoofden hebben dat al eerder gedaan. Leuke tocht. Daarna samen uit eten en op de rivier gekeken hoe vissers met behulp van aalscholvers vissen. Daarna konden we ook nog eens met een aalscholver op de arm op de foto.
En vandaag, vrijdag 14 augustus 2009, stond in het teken van de busreis van Yangshuo naar Yangzhou. We vertrokken om tien voor 9 en waren hier om tien over 5. Prettig hotel, maar vieze stad met 7 miljoen inwoners. Morgen half 7 naar de boot, op naar ons laatste reisdoel: Hong Kong.

  • 14 Augustus 2009 - 15:52

    Annemarie:

    Wauw ! Oei ! Maar gelukkig weer ( héél?)terug op Chinese bodem !
    Hoe zit dat met die tweede (geheimzinnige ) foto ? Waren jullie met meerdere ballonnen ?En nu dus op naar Hong Kong.
    Veel plezier en goede reis !
    Liefs allemaal .
    Annemarie

  • 14 Augustus 2009 - 17:17

    Nel:

    Ik voelde de hoogtevrees in mijn knieen tijdens het lezen. Ik zou wrs. plat zijn gaan liggen. Maar het zal inderdaad fantastisch geweest zijn om die manier de bergen te zien. Tai Chi en Kung Fu zijn toch geen vechtsporten? En die vier gerechten wil ik graag eens proeven. We wensen jullie nog heel veel moois en veel plezier tijdens het laatste deel van de reis. In het programma staat: een boottocht naar Hong Kong. Lijkt me geweldig. Goede reis, behouden vaart en liefs van Nel en Ton

  • 14 Augustus 2009 - 20:38

    Nettie:

    Dianne, we hoorden je enthousiaste stem door de telefoon over ballon varen.De foto was bijzonder van de bergen en de rivier. Jammer dat het een beetje mistig was. We kwamen thuis van een fietstocht van Boxtel naar Oirschot, waar we neef Harrie bezocht hebben. Hier in Ammerzoden is het rustig, een groot gedeelte van het dorp is met vakantie. We hebben ook niemand gezien of gehoord van jullie vriendinnetjes. Het is een ingeslapen dorp.Wij wennen steeds meer aan Kootje en Zoé. Ze snoepen de brokjes uit onze handen en ze krijgen dagelijks wat hooi. Het idee dat je ze toch wat kunt verwennen.Nog een fijne reis en veel plezier in HongKong.
    Liefs Bernard en Nettie

  • 16 Augustus 2009 - 11:32

    Pim:

    Hey Koen en famillie uiterard.

    Wauw wat een fantastische foto van de balonvaart van Dianne en jou! Dat moet een geweldige ervaring geweest zijn, los van het angstzwet en verschroeide haren van de brander. Ik hoop niet dat het hele gezelschap zich in een mandje moest plaatsen maar dat jullie verspreidt over de ballonnen vervoerd zijn. Geweldig idee van Dianne. Verder geniet ik volop van de belevenissen die zeer afwisselend zijn. Zo hoort dat ook bij reizen. Angst zweet en tranen maar gelukkig volop lekker eten en heel veel fraais. Genieten jullie ervan en doe voorzichtig.

    Groet, Pim

  • 16 Augustus 2009 - 20:12

    Sylvia:

    Sjonge, Koen en Dianne, dat jullie dat durven! Maar het was zo te zien wondermooi (en leuk geschreven). Fijne dag nog met zijn allen en goede reis terug!
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6553

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Wij zijn naar China

Landen bezocht: