Naar Dali, zaterdag 8 augustus 2009 - Reisverslag uit Dali, China van huubjes - WaarBenJij.nu Naar Dali, zaterdag 8 augustus 2009 - Reisverslag uit Dali, China van huubjes - WaarBenJij.nu

Naar Dali, zaterdag 8 augustus 2009

Door: webmaster

08 Augustus 2009 | China, Dali

Vandaag zijn we met de bus van Lijiang naar Dali gereden. We hebben ons nog nergens onveilig gevoeld. Zelfs in de menigte op stationsof op toeristische plekken houden we zonder zorgen onze heuptas en camera losjes bij ons. Maar ja, wat wil je ook, hiet kan je voor diefstal al de doodstraf krijgen. Met een kleine vertraging vertrokken we rond kwart over negen met de bus naar Dali. Het zou drieënhalf tot vier uur rijden zijn, maar door een vertraging door een file werd het iets later. Het was een hobbelige rit door de bergen, met mooi uitzicht en naar Franse verkeersmaatstaven in de bergen gemeten een betrekkelijk veilige rit, naar Nederlandse maatstaven gemeten was het een dodemansrit. We zitten hier in Dali weer in een 5 sterren hotel, wat een verademing na het benauwde kleine hotel in Lijiang, waar de WC al snel verstopt was zonder dat er iets aan gedaan werd, waar er tot diep in de nacht veel kabaal was, de bedden er zo hard als planken waren en ik bij controle bij vertrek een condoom onder het bed vond. Getsie. Dat zal hier niet gebeuren.
We zijn om half drie,kort na het inchecken, meteen naar de binnenstad van Dali gelopen. Dali is een stadje van maar anderhalf miljoen inwoners op een hoogte van nog geen tweeduidend meter, het is hier veel minden druk en hectisch dan in Lijiang. De stad heeft een paar aardige winkelstraten waar we op een terrasje heerlijk gegeten hebben, zelfs de kinderen aten broodjes en Saskia had spaghetti. Het duurde wel ruim een uur eer iedereen wat te eten had, maar dat is niet erg als je in de schaduw gezellig aan het kletsen bent. Na de smulpartij deden de kinderen onder de toeziende en fotograferende Chinezen verstoppertje. Saskia werd weer gevraagd met een Chinees jongetje op de foto te gaan en we hebben nieuwe slippers voor Dianne gekocht (de andere waren stuk gegaan) en ik heb een vechtpet van de Rode Gardisten gekocht, niet om te dragen, maar voor thuis of om in de klas te gebruiken. Ik kocht ‘m bij een oud vrouwtje die meteen van de gelegenheid gebruik maakte om met Saskia op de foto te gaan. Ze wilde dat Saskia die pet daarbij droeg en ik vermoed dat ze nog een bewonderaar van Mao is, maar dat kon ik haar niet vragen. We waren tegen zeven uur weer in het hotel , want Desirée kreeg daar een uur durende massage van hoofd, nek, voeten en benen. Dianne en Saskia zijn met hun vriendinnetjes naar de paarden achter het hotel geweest en we gaan nu nog een kopje koffie drinken in de lobby voor we gaan slapen. Morgen op tijd op en naar het Erhaimeer en de dag daarna een heel lange busrit naar Kunming waar we naar het stenen woud gaan.
We beseffen ook goed dat we al ruim over de helft van de China reis zijn. Tja,de tijd vliegt als je plezier hebt. Volgende reis… Vietnam? India?

• 08 Augustus 2009 - 20:31

Martine:

Wat prachtig daar die bergen!!!!! en dat mannetje met koe.
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen lieve groet Martine

• 08 Augustus 2009 - 22:40

Nel:

8 augustus, we hebben vanmiddag samen alles zitten bekijken. Ik vind het nog steeds een wonder dat we zo kunnen mee genieten van Jullie reis. Nog een hele week. Zeg maar tegen Dianne dat ik, als jullie thuiskomen, nog wat leuks voor ze heb om het verlies van de onderbroekjes goed te maken. Voor Saskia uiteraard ook. Wat een geweldige foto's! Wij hadden vandaag Annemarie en neef Rien op het eten. was gezellig en lekker. Hoop dat jullie ook zo lekker blijven eten. Tot de volgende keer.Liefs van Nel en Ton

• 09 Augustus 2009 - 17:28

Helene:

Ik lees net voor het eerst jullie reisverslag, tot nu toe lukte het niet, ik had blijkbaar een verkeerd webadres. Maar nu heb ik de Huubjes gevonden. Het klinkt erg leuk allemaal. Zo te lezen zijn jullie heel veel indrukken rijker. En al duizend foto's gemaakt? Grappig om zelf ook (als blonde curiositeit?) steeds op de foto te moeten.

• 10 Augustus 2009 - 06:51

Nettie:

Leuk om te lezen en te zien, hoe jullie genieten. Dhr Kras heeft de kruidenmedicijnen van Dr Ho nog in zijn medicijnkast thuis liggen.Tante Johanna wil straks jullie foto's bewonderen. Ze gaat volgend jaar weer naar China.Verder alles goed hier, lieve groetjes, Bernard en Nettie

• 10 Augustus 2009 - 19:17

Corrie V Zon:

Nou jongens dat zijn leuke foto's en verslagen over jullie reis Hopelijk heb je geen last van de orkaan die daar henen raast
    Verder een fijne vakantie eneen goede thuiskomst ik kijk nog wel een keertje maar er zijn al weer twee weken voorbij